saeedpublic.loxblog.comمطلبستان بدون شرح.
جالب انگیز شاید ندانی اما در اینجا میدانیبا ما تبادل لینک کنید جهت همکاری .بر روی تبلیغات کلیک کنید /
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 13 خرداد 1392برچسب:, توسط mr.saeed PARHIZI |



سلامت نیوز : گرانی و تورم مسئله ای است که در ماه‌های اخیر به دغدغه اصلی مردم تبدیل شده است تا جایی که خیلی از نامزدهای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در حرف‌های خود بیشتر از هر چیز بر لزوم توجه به مسائل اقتصادی تاکید‌ می‌کنند و وعده اصلاح امور اقتصادی مردم و مهار تورم را‌ می‌دهند. فارغ از اینکه این حرف‌ها چقدر عملی خواهد بود و این نامزدها هنگام به دست گرفتن امور کشور چقدر در کنترل اوضاع موفق خواهند بود، بد نیست به موضوع تورم و گرانی‌ها از منظر دیگری هم نکاه کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ همواره وضع مالی مردم جامعه  و همین‌طور قیمت اقلام خوراکی  با وضعیت تغذیه مردم ارتباط مستقیم داشته است تا جایی که در برخی کشورها دولت مجبور شده است  برای برخی خوراکی‌ها یارانه ویژه قرار دهد تا شاخص‌های تغذیه جامعه را افزایش دهند مانند بعضی از سیاست‌های وزارت بهداشت بعد از  انقلاب اسلامی در زمینه افزایش ید به نان و نمک یا طرح‌های جدید درباره اضافه کردن بعضی از املاح به آب و آرد. سوال اینجاست که گرانی‌های اخیر و افزایش قیمت همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد چه تاثیری بر وضعیت تغذیه و به تبع آن وضعیت جسمی مردم گذاشته است یا خواهد گذاشت؟

دکتر مسعود کاظمی فوق تخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با «قانون»‌ می‌گوید: «گرانی و افزایش قیمت‌ها در دو حالت بر وضعیت تغذیه جامعه تاثیر خواهد گذاشت اولین اثر به صورت کاملا فوری اتفاق خواهد افتاد. در این مرحله آن دسته از اقلام خوراکی که در فرهنگ جامعه و سنت تغذیه ای جامعه خوراکی‌های فانتزی حساب‌ می‌شوند حذف‌ می‌شوند، در مرحله بعدی حذف به صورت تدریجی اتفاق خواهد افتاد، مثلا در غذاهایی که ریز مغذی‌ها به کار‌ می‌روند کم کم مقدار آن کم‌ می‌شود یا اینکه کلا حذف‌ می‌شوند.» او ادامه‌ می‌دهد: «نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که گرانی و تورم‌ می‌تواند رسومات تغذیه مردم را تغییر دهد یعنی کم کم بعضی از خوراکی‌ها به خاطر قیمت بالا حذف‌ می‌شوند و ممکن است در آینده حتی با متعادل شدن قیمت‌ها یا افزایش درآمد‌ها باز هم به سبد خرید مردم اضافه نشوند.»



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.